Het verhaal….

Geplaatst op Geupdate op

Wat een organisatie talent! Je geeft gisteren nog aan dat het in uiterste nood wel oké is, maar dan moet het wel echt een drama zijn. Vervolgens zorgt zij ervoor een collega op te dragen om de eerst volgende missie jou voor het karretje te spannen? Ja!! Want zo voelt het! Begrijp je het nou niet? Loop je nou echt met een ontzettende big size metaal bord voor je kop!

Drama alom! Ik ga haar straks aanspreken! Ze weet $#&@¥£€% dat ik niet meer voor 100% inzetbaar ben! Er zijn afspraken!

Even letterlijk loslaten zorgt ervoor dat je al handen wassend voor de spiegel jezelf toespreekt! Hallo! Adem in, adem uit! Goed zo! Wat is nou je probleem! Rustig! Laat het verhaal even los en ga nou eens dieper kijken wat hier aan de hand is…. inzicht daalt in! Kijk even wat voor toegevoegde waarde het heeft als je haar aanspreekt. Op geen enkel niveau gaat zij naar je luisteren dame! Dat is een feit! En wat wil je er in godsnaam mee bereiken? Dat ze je hoort? Dat ze begrip heeft. Je weet dat dit niet de weg is!

Grenzen! Ja die zouden wel handig zijn!

Je gaat rustig naar kantoor en merkt dat de wijze woorden die je naar jezelf toegesproken hebt rust geven en waarheid zijn.. Het gaat om de (je) kracht! Niet om het verhaal!

Een uurtje later vraagt zij wederom of je kan helpen..

Nee, ‘het spijt mij’, zeg je krachtig en wel bewust!

 

dreamstime_m_32443142__1456818615_28553small-700x400.jpg

 

 

 

 

Bron foto : http://www.vrouwenpassie.nl/artikelen/3-belangrijke-stappen-om-je-eigen-grenzen-aan-te-geven/

 

 

13 gedachten over “Het verhaal….

    Verbinden is lef hebben! zei:
    augustus 30, 2016 om 7:18 pm

    Grenzen aangeven is ons grootste goed!!! Dicht bij onszelf blijven zomder oordeel maar wel met wat de emotie met ons doet. Mooi ❤💋💋💋💋

    Geliked door 1 persoon

      Life through Cat's eyes... zei:
      augustus 30, 2016 om 7:23 pm

      De Emotie zorgt, althans bij mij dat ik de neiging heb om vast te zitten in het verhaal. Gelukkig kan ik mijzelf nu toespreken en ben ik bewust van de film die in dat Italiaanse ja ja temperament volle hoofdje wordt afgespeeld haha En jup! Mijn eerste regel is! Dicht bij mijzelf blijven :)) ❤️❤️

      Geliked door 2 people

        Verbinden is lef hebben! zei:
        augustus 30, 2016 om 7:28 pm

        Pcies dat heb je nodig die emotie…heb ik ook nodig….heel belangrijk. Anders gaat tie ergens anders zitten 😃😃😃

        Geliked door 1 persoon

    Life through Cat's eyes... zei:
    augustus 30, 2016 om 7:31 pm

    Hmmm.. Nou ja pff tis mijn grootste valkuil! Maar ik mag haar ook niet negeren! Zij is een deel van mij! ❤️ Het een kan niet zonder de ander bestaan 🙂

    Geliked door 1 persoon

    egoecho zei:
    augustus 31, 2016 om 9:50 am

    Grenzen zijn grillig en lopen zelfs door valkuilen. Je doorziet dat. Pure winst 🙂

    Geliked door 1 persoon

      Life through Cat's eyes... zei:
      augustus 31, 2016 om 10:14 am

      het heeft even wat jaartjes geduurd! Maar ach dan heb ook wel wat he 🙂 Nog geen Nirvanese verlichting dat geef ik toe, maar wie het kleine niet eert ….. 🙂

      Geliked door 1 persoon

        egoecho zei:
        augustus 31, 2016 om 12:06 pm

        Precies. Alles is nog altijd beter dan stilstaan. Keep moving 🙂

        Geliked door 1 persoon

    Life through Cat's eyes... zei:
    augustus 31, 2016 om 12:18 pm

    Yes! 🙂

    Like

    Anne Elise zei:
    september 3, 2016 om 8:57 am

    Ik ben onder de indruk 🙂

    Geliked door 1 persoon

      Life through Cat's eyes... zei:
      september 3, 2016 om 8:59 am

      Onder de indruk ? :))

      Like

        Anne Elise zei:
        september 3, 2016 om 9:05 am

        Jazeker! Zelf zou ik denk ik een hele week met mezelf in gesprek moeten zijn om tot dat punt te komen. T getuigd toch van ervaring dat je niet uit de slof schiet maar je energie mooi bespaard 😉 Zo zorg je nog eens voor jezelf 🙂 Ik kan daar nog een hoop van leren..

        Geliked door 1 persoon

        Life through Cat's eyes... zei:
        september 3, 2016 om 9:09 am

        Dank je 🙂 maar… Believe me! Dat heeft bij mij heel wat jaartjes aan onderzoek, vallen en op staan gevergd pfff … Het zal een themaaatje blijven, maar elke x weer zie ik Hoe ik er weer wat verfijnder mee om kan gaan met deze opstandige Italiaanse temperament vol (arche) typje in mij :))))

        Geliked door 1 persoon

        Anne Elise zei:
        september 3, 2016 om 9:14 am

        Dat geloof ik meteen!

        Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie